ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آخرین تحولات اوکراین| هشدار روسیه به حامیان «طرح پیروزی» زلنسکی اروپا

آخرین تحولات اوکراین| هشدار روسیه به حامیان «طرح پیروزی» زلنسکی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به گزارش روزنامه انگلیسی "تلگراف" (The Telegraph)، مقامات اوکراینی ممکن است برای دستیابی به صلح و پایان درگیری‌های نظامی، از برخی از اراضی خود صرف‌نظر کرده و آنها را به روسیه واگذار کنند. این دیدگاه را والری زالوژنی، سفیر جدید اوکراین در لندن و فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین، مطرح کرده است.
بیشتر بخوانید: آخرین تحولات اوکراین| هشدار روسیه درباره تشدید درگیری‌ها در پی پیوستن اوکراین به ناتو در این گزارش آمده: «این هفته، والری زالوژنی به این نکته اشاره کرد که کشورش ممکن است توافق صلحی مسالمت آمیز را بپذیرد که شامل واگذاری بخشی از سرزمین‌های خود به فدراسیون روسیه باشد.»
در این مقاله یادآوری شده که از نظر این مقام نظامی سابق، تضمین‌های امنیتی برای مردم اوکراین از اراضی ازدست‌رفته مهم‌تر هستند. زالوژنی در بخشی از سخنان خود که در این مقاله نقل شده، یادآور شده: «من به اراضی اشاره‌ای نکردم. صحبت من درباره امنیت، ایمنی و احساس بودن در میهن خود است.»
چند روز قبل روبرت فیتسو، نخست‌وزیر اسلواکی، پیش‌بینی کرده بود که در پایان این مناقشه نظامی، اوکراین با توافقی مشابه پیمان مونیخ در سال 1938 مواجه خواهد شد که به از دست دادن اراضی و قربانی شدن در برابر قدرت‌های بزرگ منجر می‌شود. وی گفت: «پیمان صلح با روسیه توسط کی‌یف و ایالات متحده منعقد خواهد شد. من نگرانم که اوکراین در این قربانی شود، همان‌طور که ما قربانی توافق مونیخ شدیم. این دیدگاه من است.»
فیتسو یادآور شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، باید خود را برای چنین وضعیتی آماده کند. او همچنین از کشورهای غربی خواست که واقع‌بینانه‌تر عمل کنند و پس از دو سال بپذیرند که شکست نظامی روسیه ممکن نیست، هر چند مسکو «آشکارا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.»
وی افزود: «واقعیت این است که همه می‌خواستند از اوکراین برای شکست روسیه استفاده کنند. اما روس‌ها در حال شکست نیستند، آن‌ها در حال محکم کردن بند کفش‌های خود هستند و از ادامه جنگ خسته نشده‌اند.»
پیش از این، روزنامه "واشنگتن پست" (The Washington Post) گزارش داده بود که با ادامه پیشروی ارتش روسیه و تصرف مناطق جدید، ولودیمیر زلنسکی باید رویکرد خود نسبت به مذاکره با روسیه را تغییر دهد. به نوشته این نشریه، با اینکه او همچنان اصرار دارد که این مناقشه باید بر اساس شرایط کی‌یف پایان یابد،ولی موقعیت اوکراین طی سال گذشته تضعیف شده است.
چندی پیش، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که "عملیات ویژه نظامی" روسیه باید با دستیابی به تمامی اهداف تعیین‌شده توسط رئیس‌جمهور این کشور پایان یابد.
در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به نهصد و هفتاد و یکمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:
هشدار روسیه به شرکای خود درباره حمایت از «طرح پیروزی» زلنسکی آلکسی پولیشچوک، مدیر اداره دوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری نووستی، اعلام کرد که روسیه به شرکای خود هشدار داده است که از به‌اصطلاح «طرح پیروزی» و «فرمول صلح» ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، حمایت نکنند.
این دیپلمات روس ادامه داد: «در "طرح پیروزی" زلنسکی نه طرحی وجود دارد و نه پیروزی، همان‌طور که در "فرمول صلح" او نه صلحی هست و نه فرمولی. ما به دوستان و شرکای خود هشدار می‌دهیم که از این ابتکارات و فرمت‌های تحمیلی حمایت نکنند.»
او توضیح داد که کی‌یف با استفاده از ابزار فریب و فشار، تلاش می‌کند کشورهای مختلف را وارد چنین طرح‌هایی کند. وی افزود که هدف «طرح پیروزی» زلنسکی، تشدید هرچه بیشتر درگیری‌های اوکراین است.
پولیشچوک تأکید کرد: «آنچه زلنسکی در جریان سفرهای اخیر خود به ایالات متحده و اروپای غربی به‌عنوان "طرح پیروزی" ارائه کرد و سپس در پارلمان اعلای اوکراین و نشست اتحادیه اروپا مطرح کرد، بیشتر شبیه به یک درخواست کمک دیگر است.»
انهدام 18 پهپاد اوکراینی در 4 منطقه روسیه طی شب گذشته وزارت دفاع روسیه صبح امروز، دوشنبه، اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در طول شب گذشته موفق شدند 18 پهپاد مهاجم نیروهای مسلح اوکراین را در آسمان چهار منطقه روسیه سرنگون کنند.
در این گزارش آمده است: «سامانه‌های پدافند هوایی در مجموع 18 پهپاد اوکراینی: 11 پهپاد در منطقه راستوف، 4 پهپاد در منطقه بریانسکی، 2 پهپاد در منطقه کورسک و یک پهپاد در منطقه اورلوفسکی را رهگیری و منهدم کردند.»
اوکراین از پنج کشور اروپایی برق وارد کرده است شرکت دولتی "اوکراین انرگو" در کانال تلگرام خود از درخواست طرف اوکراینی برای واردات برق از پنج کشور خبر داده است.
طبق این اطلاعات، این واردات در تاریخ 18 اکتبر از کشورهای لهستان، رومانی، اسلواکی، مجارستان و مولداوی انجام شد و در مجموع 5 هزار مگاوات در ساعت انرژی وارد شبکه شد. در ساعات اوج مصرف، میزان واردات برق به 1290 مگاوات نیز رسید. همچنین، در این روز به دلیل «درگیری‌های نظامی و سایر دلایل»، 552 منطقه مسکونی در اوکراین به‌طور کامل یا جزئی با قطع برق مواجه شدند.
در اواسط اکتبر، الکساندر خارچینکو، مدیر مرکز تحقیقات انرژی اوکراین، هشدار داده بود که ممکن است شرکت "اوکراین انرگو" در ابتدای زمستان گواهینامه واردات برق از اتحادیه اروپا را از دست بدهد. به گفته این کارشناس، از دست دادن واردات برق اروپا در زمستان برای صنعت برق اوکراین ضربه سختی خواهد بود.
پیش از این، در اواسط سپتامبر، حدود هزار منطقه مسکونی در اوکراین به دلیل ملات هوایی روسیه به زیرساختارهای انرژی و مشکلات فنی بوجود آمده در این رابطه بدون برق ماندند.
در این رابطه روزنامه "پولیتیکو" گزارش داده بود که آمریکا نگران است فروپاشی زیرساخت‌های انرژی اوکراین منجر به شکست این کشور در جنگ شود. این روزنامه هشدار داده بود که در صورت توقف فعالیت سه نیروگاه هسته‌ای اوکراین، توان نظامی دولت کی‌یف به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.
فرانسه 12 سامانه توپخانه‌ای سزار به اوکراین تحویل می‌دهد سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این کشور 12 سامانه توپخانه‌ای خودکششی سزار را به اوکراین تحویل خواهد داد و هزینه این تجهیزات از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه تأمین شده است.
وی افزود: «پاریس در پایان سال 2024 از دارایی‌های روسیه 300 میلیون یورو به دست آورد. این منابع مالی به سفارش 12 توپ سزار جدید و همچنین مهمات 155 میلی‌متری، موشک‌های Aster، بمب‌های هدایت‌شونده AASM، سامانه‌های موشکی و موشک‌های Mistral اختصاص یافت.»
به گزارش رسانه‌های فرانسوی، تاکنون ارتش اوکراین 60 قبضه از این توپخانه‌ها را دریافت کرده و انتظار می‌رود تا پایان سال 80 قبضه دیگر نیز تحویل داده شود.
پیش‌تر، ژان-نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس در ابتدای سال 2025 اولین هواپیماهای جنگنده میراژ - Mirage 2000 را که به اوکراین وعده داده شده بود، تحویل خواهد داد. او همچنین از ادامه آموزش خلبانان و تکنسین‌های اوکراینی توسط فرانسه خبر داد.
ارتش اوکراین به دلیل فقدان نیرو قادر به استفاده از تسلیحات غربی نیست روزنامه "تلگراف" روز یکشنبه گزارش داد که ارتش اوکراین به دلیل تلفات سنگین نیروهای خود، قادر به استفاده از تسلیحات ارسالی از کشورهای غربی نیست.
یک ستوان ارتش اوکراین در این رابطه به این نشریه گفت: «در حال حاضر، تعداد محدودی از این تسلیحات به ما تحویل داده می‌شود و انتظار دارند همانند سال 2022 از آن‌ها استفاده کنیم، اما متأسفانه نمی‌توانیم، زیرا بسیاری از نیروهای متخصص و آموزش دیده ما کشته، مفقود یا زخمی شده‌اند.»
وی همچنین اشاره کرد که انگیزه سربازان اوکراینی برای ادامه جنگ در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.
این در حالی است که غرب به تأمین تسلیحات برای اوکراین ادامه می‌دهد، اما به گفته یک افسر سابق نیروهای ویژه اوکراین، بیشتر این تجهیزات کارایی لازم را در میدان نبرد ندارند. وی یادآور شد که متحدان غربی تنها تسلیحات غیرضروری و فرسوده خود را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند که کارایی زیادی ندارند.
هشدار روسیه درباره پایان قرارداد ترانزیت گاز اوکراین به اروپا آلکسی پولیشچوک، مدیر اداره دوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که مصرف‌کنندگان گاز روسیه در اتحادیه اروپا از عدم تمدید قرارداد ترانزیت گاز از روسیه توسط اوکراین آگاه هستند و به دنبال گزینه‌های جایگزین تأمین گاز هستند. این قرارداد در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید.
این دیپلمات روس گفت: «در پایان دسامبر، قرارداد پنج‌ساله بین شرکت "گازپروم" و شرکت "نفت و گاز" اوکراین که ترانزیت گاز روسیه به اروپا را تنظیم می‌کرد، منقضی می‌شود. کی‌یف اعلام کرده که این قرارداد را تمدید نخواهد کرد، اگرچه احتمال حفظ این مسیر برای انتقال گاز را رد نکرده است.»
پولیشچوک تأکید کرد که شرکت‌های روسی تأمین‌کنندگان قابل اعتمادی هستند و همواره به تعهدات قراردادی خود، از جمله تأمین گاز به کشورهای اتحادیه اروپا، پایبند بوده‌اند. وی افزود: «مصرف‌کنندگان اروپایی از این شرایط و پیامدهای احتمالی آن آگاه هستند و در حال بررسی گزینه‌های جایگزینی برای تأمین منافع مصرف‌کنندگان و تأمین‌کنندگان در این شرایط هستند.»
در اواسط سپتامبر، کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که کشورهای عضو آمادگی دارند بدون در نظر گرفتن گاز روسیه که از طریق اوکراین منتقل می‌شود، به تامین نیازهای خود ادامه دهد. وی تأکید کرد که اگرچه واردات گاز از روسیه «قابل‌توجه» باقی مانده، اما این واردات از سال 2021 تاکنون از 45 درصد به 18 درصد کاهش یافته است.
در اوایل سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرده بود که روسیه از ترانزیت گاز از طریق اوکراین صرف‌نظر نخواهد کرد. او تأکید کرد که شرکت "گازپروم" قصد دارد تمام تعهدات خود در قراردادهای بلندمدت، از جمله ترانزیت گاز از طریق اوکراین را اجرا کند و این قرارداد در تاریخ 31 دسامبر به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/
کد خبر: 1246630 برچسب‌ها اوکراین

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1238874/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دبیرکل اتحادیه عرب به لبنان سفر کرد

دبیرکل اتحادیه عرب وارد بیروت شد

سفر دبیرکل اتحادیه عرب به بیروت

غرفه اسرائیلی ها در نمایشگاه نظامی ژاپن تعطیل شد | ویدئو

اسامی داوران دیدارهای چهارشنبه شب لیگ قهرمانان اروپا

فضاپیمای هرا: ماموریت اروپا برای بررسی سیارک ها

شهداب در گروه مرگ قرار گرفت

لژیونر ایرانی، ترمیناتور اروپا!

سی‌ان‌ان: روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار دارد

ویدیو/ ترکیه با اسراییل به توافق رسید ؟

عزیمت پزشکیان به روسیه/ رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس و بریکس پلاس سخنرانی می‌کند

بقایی: ایران هیچگاه در امور داخلی لبنان دخالت نداشته است

حضور «دانشگاه‌های ایران» در رتبه‌بندی جدید دانشگاه‌های بریکس 2024/ دانشگاه آزاد اسلامی در میان برترین‌ها

ساخت قدرتمندترین آهنربای مقاومتی در چین

چین برای پایگاه‌های قمری آینده آجر می‌سازد

(تصاویر) مغولستان، قمر فراموش‌شده اتحاد شوروی

مغولستان، قمر فراموش‌شده اتحاد شوروی (تصاویر)

دیدار پزشکیان با رؤسای جمهور روسیه، چین، هند، مصر در اجلاس بریکس

دلایل استراتژیک خرید مازاد نفت چین

ضرورت توسعه همکاری های صنعتی با قاره آفریقا

سخنگوی وزارت خارجه: مراودات ایران با افغانستان برای تثبیت و ثبات در این کشور است

عثمان توشف ازبکستانی هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان را برعهده گرفت

طالبان آسمان افغانستان را بر روی هواپیمای هندی بست

آماده همکاری در بخش‌های سوادآموزی در افغانستان هستیم

فتح‌الله گولن کیست؟

پیشتازی ترامپ از هریس در نظرسنجی‌ها برای اولین بار

ببینید | تصاویر تازه از لحظه برخورد مرگبار بالگرد به برج رادیویی در آمریکا

اولویت ما در مقطع کنونی جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه است/ایران درباره تمامیت سرزمینی خود بر جزایر سه گانه تردیدی ندارد

پیشتازی کامالا هریس از ترامپ در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها

2 کشته و 38 زخمی بر اثر سیل ناگهانی در نیومکزیکو آمریکا

علم بدون معرفت جهالت است/ آمریکا ریشه فساد در مسائل جهانی

نصب مجسمه هادی چوپان در آمریکا + فیلم

پایان یاری که دشمن شد؛ چرا «گولن» به کابوس اردوغان تبدیل شد؟

سقوط مرگبار بالگرد در آمریکا (فیلم)

نرخ دلار و حواله دلار اعلام شد

عراقچی امروز به این 2 کشور سفر می کند | انتقال پیام بین ایران و آمریکا از طریق سفارت سوئیس ادامه دارد | پاسخ ایران به شرارت‌های احتمالی اسرائیل قطعی است

سه سناریوی احتمالی اسرائیل در پی افشای اسناد برای حمله به ایران

امروزه مرگ بر اسرائیل در قلب آمریکا شنیده می‌شود

فیلم/ سقوط مرگبار بالگرد در آمریکا

هوکشتاین در لبنان غافلگیر خواهد شد/ حزب الله و سلاح جدید

​ریشه بازدهی بالای بازار سهام آمریکا چیست؟

سقوط یک بالگرد در آمریکا

انتقال پیام ایران و آمریکا از طریق سوئیس | عراقچی به کویت و بحرین می‌رود

سقوط مرگبار بالگرد در آمریکا (ویدیو)

گفتگوی فرستاده ویژه آمریکا با مقامات لبنانی برای آتش‌بس

سفر وزیر دفاع آمریکا به اوکراین در بحبوحه تردیدها درباره آینده حمایت غرب از کی‌یف

فتح‌الله گولن درگذشت/ ترکیه مرگ منتقد سرسخت اردوغان را تائید کرد

همه فرضیه‌ها درباره نشت اسناد محرمانه حمله اسرائیل به ایران؛ چه کسی در آمریکا اطلاعات را افشا کرد؟

سامانه ضد موشکی تاد در اسرائیل مستقر شد

ترامپ برای اولین بار در نظرسنجی ها از هریس پیشی گرفت / پیش‌بینی هیل: اکنون احتمال پیروزی ترامپ 52 درصد و هریس 42 درصد است